Televizijski program
NEDOSTUPNO
0

Televizijski program

Damir Matković

Proizvodnja, dobavljači, žanrovi

37,03 €

Sažetak knjige

Dugogodišnji televizijski novinar Damir Matković prihvatio je izazov da na pristupačan način opiše kako televizija funkcionira s one druge, gledateljima nepoznate strane ekrana. Kako nastaje TV dnevnik? Tko je i kada izmislio prekidanje televizijskog programa reklamnim blokovima? Zašto je nogomet postao dominantan sport na malom ekranu? Kako se mjeri gledanost programa? U Televizijskom programu autor znalački piše o procesu proizvodnje televizijskog programa, o najvećim svjetskim proizvođačima programa te sažeto iznosi povijest i razvoj temeljnih televizijskih žanrova. Obrađeni su, dakako, i razvoj i primjena novih tehnologija koje su bitno utjecale na svijet televizije. Knjiga je podijeljena u 10 poglavlja: Javna i komercijalna televizija, Program, Izvori prihoda televizijske kuće, Informativni program, Zabavni program, Proizvođači i dobavljači programa, Sportski program, Televizijsko reklamiranje, Raspored programa (shema) i Istraživanje gledanosti. Obuhvaćeni su dakle svi segmenti proizvodnje televizijskog programa te je posebno obrađen utjecaj američkih televizijskih autora na oblikovanje televizijskih žanrova i formata kakve danas poznajemo, od Davida Sarnoffa, osobe najzaslužnije za uvođenje televizije u SAD, Irne Phillips, začetnice soap opere, Eda Sullivana, predvodnika zabavnog talk magazina, do Teda Turnera, osnivača globalnog informativnog kanala CNN. Posebna je pozornost dana jedinome europskom žanrovskom doprinosu u cijeloj povijesti televizije – reality TV (Big Brother). U poglavlju Informativni program opisan je razvoj TV vijesti, operativni ustroj informativnog programa te utjecaj tehnološkog razvoja na novinarsko izvještavanje. U poglavlju Zabavni program posebna je pozornost posvećena nastanku i razvoju globalno popularnih žanrova soap opere (sapunice), telenovele i situacijske komedije (sitcom).Opsežno poglavlje posvećeno je najvećim svjetskim proizvođačima TV programa jer se o tome u nas gotovo i ne govori, a riječ je o industriji koja na globalnom planu godišnje zaradi više od 400 milijardi eura! Među 10 najvećih svjetskih medijskih kompanija sedam je američkih (podatak iz 2016.)! Hollywoodske filmske kompanije uvjerljivo vladaju i svjetskom proizvodnjom televizijskog programa. Rukopis je ponajprije zamišljen kao udžbenik namijenjen studentima novinarstva i tržišnih komunikacija, ali njime se kao priručnikom mogu služiti i oni koji žele proširiti svoje znanje o televizijskom mediju, a takvih je u Hrvatskoj zacijelo mnogo više nego budućih diplomiranih novinara. Jedna je od važnijih odlika ove knjige autorovo skladno povezivanje informacija iz najrazličitijih izvora, vješto spajanje stručnoga i publicističkoga, što je pridonijelo čitljivosti cijelog rukopisa Televizijski je svijet u rukopisu prikazan u skladu s temeljnim načelom televizije koje je definirao utemeljitelj BBC-a, legendarni lord Reith: »Informirati, poučiti i zabaviti.« Zato bi mogao biti od velike koristi kako studentima i televizijskim profesionalcima tako i običnim znatiželjnicima koje zanima televizija s druge strane ekrana. Iako televizija u Hrvatskoj postoji od 1956. godine, o njoj je u nas objavljen relativno malen broj knjiga, a i te su mnogo češće memoarskog nego stručnog sadržaja. Televizijski program Damira Matkovića prva je knjiga koja opisuje proces proizvodnje i dobavljanja televizijskog programa – od ideje do gotovog proizvoda (emisije).

Detalji proizvoda

Izdavač:

Jezik:

ISBN-13:

Dimenzije:

Format:

Godina izdanja:

Broj stranica:

Prevoditelj:

Ilustrator:

Školska knjiga d.d.

Hrvatski jezik

9789530600829

16.8x24cm

Tvrdi uvez

2019.

588

-

-

NEOPHODNI KOLAČIĆI

Ključni su za upotrebu Internet stranice i bez istih stranica nema svoju punu funkcionalnost. Nastavkom surfanja i kupovinom neophodni se kolačići smatraju prihvaćenima. Funckionalni kolačići mogu uključivati kolačiće koji pružaju uslugu koju je korisnik zatražio.

KOLAČIĆI ZA STATISTIKU I ANALITIKU

Prikupljaju se anonimno, ne mogu pratiti aktivnosti korisnika na drugim Internet stranicama i služe za praćenje ponašanja korisnika te u svrhu mjerenja ponašanja publike i sastavljanja izvješća za poboljšanja Internet stranice. Ovi kolačići omogućuju prijenos podataka u treće zemlje, uključujući SAD.

MARKETINŠKI KOLAČIĆI

Upotrebljavaju se za prikazivanje oglasa relevantnih za korisnika i njegove interese. Ovi kolačići također se mogu upotrebljavati za mjerenje učinkovitosti kampanje s kojom je korisnik bio u kontaktu tijekom posjeta Internet stranice. Ovi kolačići omogućuju prijenos podataka u treće zemlje, uključujući SAD.

www.hocuknjigu.hr koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše iskustvo, funkcionalnost stranice te Vas informirao o odličnim ponudama.
Više informacija o kolačićima možete pronaći ovdje