Suzy Wengel: „Hrana postoji da bismo u njoj uživali i zadovoljili svoje potrebe, ne da bi ona nas kontrolirala“

18.04.2019. Piše: Tatjana Barat
header image

Suzy Wengel godinama se borila s viškom kilograma, a potom je otkrila sasvim poseban, a istodobno toliko jednostavan pristup prehrani da ga svatko može primijeniti u svome životu. Svoje iskustvo prenijela je u knjigu „Skandinavska Sense dijeta“, a uskoro dolazi i u Zagreb i to ravno u našu knjižaru.

S njome smo razgovarali o tome odakle ideja za knjigu, kako se sama nosila s viškom kilograma, što je ključ Sense dijete i o mnogo čemu drugome.

Kako nam kaže, istraživanje koje je provela među tri tisuće žena pokazalo je da je čak 88 posto njih barem jednom iskusilo neku od brojnih dijeta koje su dostupne u svjetskim medijima i literaturi namijenjenoj toj tematici. No sada, nakon što su prihvatile njezin ključ prehrane, čak 83 posto tih istih žena kaže da ponovno jedu intuitivno – jedu kada su zaista gladne i prestanu kada se osjećaju sitima, što je sjajan put prema gubitku kilograma i njihovom održavanju.

Svoje iskustvo pretočila u knjigu

Na ideju o pisanju knjige „Skandinavska Sense dijeta“ došla je zato jer je nekada i sama bila jedna od spomenutih žena. Jo-jo efekt nije joj bio nikakva nepoznanica, no tada je shvatila da se dijetama neće trajno riješiti kilograma. Trebalo je potpuno promijeniti pristup prehrani. U tome je imala i veliku podršku supruga koju ju je i potaknuo da napiše knjigu.
„Moj je suprug smatrao da bih trebala podijeliti svoje iskustvo i alate za Sense način prehrane kako bi i drugi ljudi mogli učiniti ono što sam i ja. No također sam željela napraviti neku promjenu u društvu i pokazati ljudima da skidanje kilograma i potom održavanje idealne težine ne mora biti borba ni stroga dijeta. Uvijek sam vrlo orijentirana prema rezultatima i upravo sam zato kao svoj cilj odredila kreiranje alata za ovaj način prehrane, na najučinkovitiji i jednostavniji način. I to me vodilo prema nastanku knjige“, ističe autorica.
Tako je nastala knjiga koja kao glavno mjerilo veličine porcija navodi ljudsku šaku, a također nudi i „ormar za obroke“, koji ima pretince predviđene za šake proteina, ugljikohidrata, vlakana i drugih hranjivih tvari. Evo kako autorica to objašnjava.
„Skandinavska Sense dijeta alat je koji će pomoći ljudima promijeniti prehrambene navike. Vrlo je jednostavan za upotrebu upravo zbog spomenutog 'ormara za obroke', a možete jesti sve što volite. Ono što je najvažnije, uči vas i kako se nositi sa sve-ili-ništa-pristupom prehrani. Možete uživati u kriški torte, a potom se uputiti prema sljedećem pretincu i ponovno se vratiti zdravijim opcijama i to bez krivnje i grižnje savjesti“, ističe Suzy.
No često se vjeruje da je za bilo kakvu promjenu prehrambenih navika nužno veliko odricanje, a autorica i kreatorica Sense dijete uvjerava da je priča potpuno drugačija kada se u to uplete načelo šake i ormara za obroke.
„To nije pomodna dijeta, to je promjena pristupa prehrani, alat koji će vam pomoći da polako, ali sigurno mijenjate svoj navike. Ne treba se držati posebnog plana prehrane i upravo je zato učinkovit te je baš zato pogodan za ljude diljem svijeta. Naprosto jedu ono na što su navikli – samo što to prilagode modelu ormara za obroke“, ističe Suzy Wengel.

Hrana utječe i na naše psihičko zdravlje

Svjesna je koliku ulogu prehrana igra u našim životima, no ne samo u vidu fizičkog zdravlja i vanjskog izgleda nego i u vidu psihičkog zdravlja, a to su potvrdili i rezultati žena.
„Čak 66 posto žena koje su sudjelovale u našem istraživanju reklo je da im je Sense dijeta dala veću kvalitetu života. Što više osjećaš vezu sa svojim tijelom, to će biti lakše usredotočiti se i na druge aspekte života, ne samo na hranu i gubitak kilograma. Punih sedamnaest godina moj je život kontrolirala ovisnost o hrani, a danas napokon živim zdravim životom. Uživam u hrani, no ona me više ne kontrolira“, kaže.

Treba prepoznati kada smo zaista gladni

Veliku ulogu u tome ima i učenje o razlikovanju fizičke i emocionalne gladi, što je nešto što se mora učiti putem. No u tome može pomoći svojevrsni „barometar gladi“.
„On će vam pomoći da na početku planirate tri obroka dnevno u skladu s fizičkom gladi. Nakon dva tjedna imat ćete dobar osjećaj o tome koliko velike trebaju biti vaše porcije, kao i to da je u redu između dva obroka napraviti stanku od pet do šest sati. Grickalice su dopuštene, no često reagiramo u skladu s našim impulsima, bez da razmislimo o tome. Pokušajte biti znatiželjni i pitajte se zašto želite jesti. Je li to zato jer je prisutan određeni osjećaj? Jeste li uzrujani ili vam je dosadno? Pitajte se je li zaista vrijedno posegnuti za čokoladom. Pričekajte 45 minuta i ako je osjećaj gladi još prisutan, posegnite za hranom i uživajte. Iskoristite za to pola 'pretinca iz ormara'“, pojašnjava nam autorica knjige.
Da je u redu povremeno posegnuti za hranom za kojom žudimo, no da je najvažnije promijeniti pristup hrani općenito, Suzy nastoji prenijeti svojim čitateljima diljem svijeta, a susreti s njima pričinjavaju joj posebno zadovoljstvo.
„Vidjeti da možda imamo različite kulture i živimo u različitim dijelovima svijeta, no da smo svi isti kada je u pitanju način razmišljanja o našem tijelu i kilogramima, posebno mi je zadovoljstvo. Napose mi je drago kada čujem priče čitatelja, posebno žena koje su napokon našle svoj mir i shvatile da nije riječ o tome konzumiramo li dobru ili lošu hranu, nego o tome da je potrebno naći pravu ravnotežu.“
Svjesna je i toga da hrana nije jednako pristupačna u svim dijelovima svijeta te da se njezina cijena drastično razlikuje, no smatra da se može živjeti zdravo čak i s malim budžetom. Kako kaže, samo treba uzeti u obzir hranu koju i inače jedemo te je prilagoditi pravilu šake.
Za kraj je s nama podijelila i jedan recept koji može biti odličan ručak ili večera. Riječ je o kruhu s namazom od avokada, krastavaca i lososa na koji se također primjenjuje pravilo šake. Dakle, potrebna vam je šaka rajčica i krastavaca, šaka avokada, šaka kruha i šaka lososa. Sve sastojke je potrebno promiješati i smjestiti na krišku kruha i to je to.
No, kako napominje, Sense dijeta je samo inspiracija za hranu koju možemo konzumirati, a ne knjiga čije recepte treba vjerno pratiti.
„Uvijek si postavljate pitanja o tome što kod kuće imate od povrća, što od namirnica bogatih proteinima, što od ugljikohidrata. Dodajte tome jednu do tri žlice dobrih masnoća po pretincu ormara i to je to. Ni jedna hrana nije zabranjena“, zaključuje Suzy Wengel.
Podsjećamo, autorica će upravo u Mjesecu zdravlja i putovanja, 24. travnja, gostovati u Hoću knjigu Megastoreu, a tada joj i sami možete postaviti sva ona pitanja na koje ste oduvijek htjeli čuti odgovore.
 

Prijavite se i budite prvi koji će iskoristiti prednosti online kupnje

Prijava
Molimo Vas da u nastavku izaberete razinu kolačića koju želite prihvatiti.
Klikom na "DA" prihvaćam kolačiće koji dozvoljavaju da Hoću Knjigu d.o.o. personalizira svoju web stranicu prema mojim interesima i potrebama i tako poboljšava moje iskustvo na web stranici, te prihvaćam da Hoću knjigu d.o.o. koristi automatizirano donošenje odluka, a što uključuje izradu profila u skladu s člankom 22. stavkom 2. i 3.Opće Uredbe o zaštiti podataka. U slučaju kada ne prihvatite sve kolačiće koristit ćemo samo „Osnovne kolačiće“, koji podržavaju rad web stranice, a koji ne prate Vaše aktivnosti. Više informacija i postavke.

Da li prihvaćate sve kolačiće?