Pecanje naivaca - Ekonomija smicalica i prijevare
0

Pecanje naivaca - Ekonomija smicalica i prijevare

George A. Akerlof i Robert J. Shiller

DVOJICA DOBITNIKA NOBELOVE NAGRADE DONOSE NAM PROVOKATIVNU VIZIJU O PROTURJEČJIMA TRŽIŠNOG SUSTAVA Još od Adama Smitha jedno od učenja ekonomije glasi da tržišta teže pronaći svoju vlastitu ravnotežu...

15,79 €

Sažetak knjige

DVOJICA DOBITNIKA NOBELOVE NAGRADE DONOSE NAM PROVOKATIVNU VIZIJU O PROTURJEČJIMA TRŽIŠNOG SUSTAVA Još od Adama Smitha jedno od učenja ekonomije glasi da tržišta teže pronaći svoju vlastitu ravnotežu na način djelovanja tržišnih snaga nazvan »nevidljiva ruka«. U ovoj knjizi, dvojica dobitnika Nobela, Akerlof i Shiller proturječe toj ideji i tvrde da su emocionalne i psihološke smicalice koje se koriste u procesu prodaje faktori koji oblikuju ekonomije i tržišta. Ove obmane, umjesto da budu pokretači pozitivnih tržišnih trendova prema općem blagostanju, ljudima nanose štetu te su uzrok njihovih sve dubljih depresija. Kao stručnjaci za biheviorističku ekonomiju, autori na duhovit način opisuju jedan od paradoksa našeg vremena – ako je naša epoha jedna od najnaprednijih, zašto onda živimo životima koji su toliko opterećeni ekonomskim pitanjima. Ipak, nije sve tako crno jer nam autori također pokazuju i primjere u kojima je zahvaljujući obrazovanju i određenim regulacijama tržišta, bilo moguće zaštititi se od trgovačkih manipulacija i obmana. »Akerlof i Shiller proširuju standardnu teoriju o ‘neuspjehu tržišta’ – koja tvrdi da postoji potencijalna uloga za vladinu intervenciju kad tržišta podbace – pokazujući da tržišta ne podbacuju samo zbog poznatih razloga, nepredviđenih posljedica i nepravedne raspodjele prihoda, nego i zbog raširenog fenomena ‘pecanja naivaca’ (ostvarivanja profita manipulacijama i obmanama). Pokazuju put prema novoj paradigmi oslobođenoj okova teorije o neuspjehu tržišta koja je u stanju objasniti ‘kontrolu kapitalom’ (djelomice preko ‘pecanja’) i propisati ‘kontrolu kapitala’ (djelomice preko metoda za ograničavanje ‘pecanja’ predloženih ovdje).« ROBERT H. WADE, Londonski ekonomski fakultet »Akerlof i Shiller u ovoj nam zabavnoj i zanimljivo napisanoj knjizi pokazuju da težnja za ostvarenjem profita ne vodi samo proizvodima koji nam obogaćuju život, nego može rezultirati i manipulacijama te prijevarama. Većina inovacija u posljednje vrijeme iznjedrila je proizvode koji olakšavaju varanje javnosti, a posljedice su složene i duboke.« JOSEPH E. STIGLITZ, dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju »Genijalna knjiga! Ovo je ekonomija poslije biheviorističke revolucije u najboljem izdanju.« SAMUEL BOWLES, Institut Santa Fe

Detalji proizvoda

Izdavač:

Jezik:

ISBN-13:

Dimenzije:

Format:

Godina izdanja:

Broj stranica:

Prevoditelj:

Ilustrator:

Znanje d.o.o.

Hrvatski jezik

9789533436074

15x22.8cm

Meki uvez

2017.

306

Marija Perišić

-

NEOPHODNI KOLAČIĆI

Ključni su za upotrebu Internet stranice i bez istih stranica nema svoju punu funkcionalnost. Nastavkom surfanja i kupovinom neophodni se kolačići smatraju prihvaćenima. Funckionalni kolačići mogu uključivati kolačiće koji pružaju uslugu koju je korisnik zatražio.

KOLAČIĆI ZA STATISTIKU I ANALITIKU

Prikupljaju se anonimno, ne mogu pratiti aktivnosti korisnika na drugim Internet stranicama i služe za praćenje ponašanja korisnika te u svrhu mjerenja ponašanja publike i sastavljanja izvješća za poboljšanja Internet stranice. Ovi kolačići omogućuju prijenos podataka u treće zemlje, uključujući SAD.

MARKETINŠKI KOLAČIĆI

Upotrebljavaju se za prikazivanje oglasa relevantnih za korisnika i njegove interese. Ovi kolačići također se mogu upotrebljavati za mjerenje učinkovitosti kampanje s kojom je korisnik bio u kontaktu tijekom posjeta Internet stranice. Ovi kolačići omogućuju prijenos podataka u treće zemlje, uključujući SAD.

www.hocuknjigu.hr koristi kolačiće kako bi poboljšao vaše iskustvo, funkcionalnost stranice te Vas informirao o odličnim ponudama.
Više informacija o kolačićima možete pronaći ovdje